گفتگو با قوی ترین مرد جهان در سال ۲۰۰۱

جامع ترین وبلاگ پرورش اندام

گفتگو با قوی ترین مرد جهان در سال ۲۰۰۱

مهدی
جامع ترین وبلاگ پرورش اندام

گفتگو با قوی ترین مرد جهان در سال ۲۰۰۱

 قوی ترین مرد جهان

در ورزشی که سرشار است از نام های بزرگ و کاراکترهای مشهور نام اسوند کارسن از نروژ همچنان در بین یکی از رکورد دارن قوی ترین مردان جهان مطرح است .
این ورزشکار نام آشنای رشته قوی ترین مردان در گذشته های اوایل دهه ۹۰ به عنوان یک بدنساز حرفه ای در مسابقات شرکت می کرد و بعد ها وارد ورزش های قدرتی شد او با قدی حدود ۱۸۸ سانتی متر حدود ۱۳۶ کیلو گرم وزن دارد قطر بازوهایش به ۵۸ سانتی متر می رسد و دور سینه اش ۱۵۴ سانتی متر است این غول عضلانی در مصاحبه زیر بخشی از روش ها و تجربیات تمرین خود را بیان می کند .

قبل از آنکه وارد رشته قوی ترین مردان شوی در سطح بسیار بالایی در مسابقات پاورلیفتینگ و بدنسازی شرکت کرده ای از این مسابقه چه چیز هایی آموختی ؟
کارسن فکر می کنم پیشینه ام در بدنسازی کمک کرد تا در قویترین مردان موفق شوم چرا که درباره تغذیه مطالب زیادی می دانستم که خیلی از قوی ترین مردان از آن بی اطلاع بودند نظمی که بدنساز بودن دارد کمکم کرد
از طرف دیگر باید بگویم که در قوی ترین مردان حس همیاری خیلی زیاد است در این رشته همه می خواهند که به همدیگر کمک کنند.
در بدنسازی همه غرور دارند آیا تا به حال در مسابقات بدنسازی کسی را به غیر از قهرمان دیده اید که از مقام خودش راضی باشد ؟ در رشته قوی ترین مردان همیشه دوستی بر قرار است
چه چیزی باعث شد که به رشته قوی ترین مردان علاقمند شوی؟
در لیفت های باشگاهی قوی ترین عضو باشگاه بودم اما هیچ تکنیکی نداشتم زمانی که شروع کردم به فعالیت در این رشته سال ۱۹۹۶ هر چیزی که بلد بودم از تلویزیون دیده بودم
هیچ تجهیزاتی برای تمرین نداشتم چرا که در نروژهیچ کسی در این رشته فعالیت نمی کرد اما تقریبا تا فینال رسیدم پس از آن تصمیم گرفتم به خانه بروم و به درستی تمرین کنم
از بهترین رکوردهای خود چند تایی را عنوان کن؟
بهترین رکورد اسکواتم ۴۰۰ کیلوگرم بود این رکورد بدون تجهیزات زده شد پرس سینه را ۲۷۲ کیلو رکورد دارم و ددلیفت ۴۰۸ کیلوگرم.
در مسابقات قوی ترین مردان یک لاستیک ۶۰۰ کیلویی را سریع تر از هر کس دیگری غلتانده ام ۶ نوبت در ۲۴ ثانیه
فکر می کنم سنگین ترین چیزی که بلند کرده ام زمانی بود که یک هواپیما را کشدیم
روش تمرینات تو در آن دوران چگونه بود ؟
همیشه سیکل ۷ هفته ای داشتم ست های ۴ تکراری انجام می دادم به عنوان مثال اگر می خواستم که ددلیفت را ۴ تکرار با ۴۰۰ کیلوگرم اجرا کنم ۷ ست ۴ تکراری با ۲۶۰ کیلو در هفته اول انجام می دادم هفته دوم ۶ ست ۴ تکراری با ۲۷۰ کیلو می زدم هفته پنجم ۵ ست ۴ تکراری با ۳۰۰ کیلو هر هفته ۲۰ کیلو وزنه را اضافه می کردم و ۱ ست کم می کردم طی کردن این مسیر خیلی ساده بود این سیستم را برای هر حرکتی که می خواستم در آن قوی شوم مورد استفاده قرار می دادم
بعد از آنکه عنوان قوی ترین مرد جهان را سال ۲۰۰۱ کسب کردی اظهار کردی که خوشحال نیستی ! دلیل این حرف چی بود ؟
درست است بعد از آنکه قهرمان شدم فکر کنم که حالا که چی ؟ من به قهرمانی جهان در بدنسازی و پاورلیفتینگ خیلی نزدیک بودم و در قوی ترین مردان هم به آن خیلی نزیدک شدم نمی دانستم که بعد از آن باید چه کار کنم بنابراین برای لحظاتی حس می کردم که خالی شده ام اما حدود یک ساعت بعد از دریافت جایزه به استخررفتم و یک نواشبه یخی خوردم و مقداری موزیک گوش کردم بعد از آن واقعا از قهرمانی لدت بردم طی سال بیعد از آن با من مثل یک پاشاه رفتار می شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: سایر موضوعات

تاريخ : شنبه 11 ارديبهشت 1395 | 23:30 | نویسنده : مهدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.